2014. november 13., csütörtök

egy szép csütörtök a SISA Kinderopvang-ban

Azt hiszem állíthatom, hogy én jártam a legjobban a gyakorlati beosztással. Ugyanis minden nap csak du. 13:30-ra kell beérnem a "bölcsibe" (ami -mint már korábban említettem- nem igazi bölcsőde, hanem egy suli utáni "gyermekmegőrző", de erre szerintem nincs egészen korrekt magyar szó). Minden nap át kell vonatoznom az Akkrum nevű kis faluba, de igazából ezt egyáltalán nem bánom. Gyönyörű a látkép, ami a szemeim elé tárul minden alkalommal utazás közben. Teljesen magával ragad a hatalmas tér. Tudniillik, majdnem egész Hollandia lapos talajon fekszik, így ameddig a szem ellát csak nagy legelők terülnek el mindenfele, köztük sok csatorna csordogál, itt-ott kis tavacskák láthatók. Helyenként egy-egy magányos farmer ház bukkan fel a semmi közepén, békésen legelésző tehén csordákkal, vagy bámulatos fríz lovakkal.

Igazán jó kedvűen érkeztem meg ma is bölcsődénkbe, ahol Niki már reggel óta állta a gyerek hadat. Gyakorlatban is láthattuk, hogy miért jobb -véleményünk szerint- külön csoportokat csinálni a különböző korosztályoknak (még a 0-3 évesig terjedő gyerkőcök között is). Nem tartottuk elég biztonságosnak ahogy a 4 évesek játszottak egy 10 hónapos kislány mellett, illetve vele... Bár lehet csak elfogultak vagyunk a magyar rendszerünkkel. :)
Kicsit később megérkeztek a nagyobbak is, akiket minden nap külön busszal elhoznak az iskolából. Be kell vallanom, hogy számomra valóban nehéz feladatnak bizonyul, hogy megértessem magam, illetve hogy megértsem őket közös nyelv hiányában. Talán a legnagyobb feladat, ami elé valaha állítva voltam egész életemben. Komolyan, egyszer próbáljátok ki! Nem piskóta! :D Azért meg kell hagyni, ma már lényegesen jobban ment,mint legelőször. Az udvarra is kimentünk játszani. A mozgásokkal társított játékokban jobban tudok érvényesülni, pl. fogócskázunk, és felkapom őket,és pörgök velük, amit nagyon élveznek. Két aranyos kislánnyal rajzoltunk is a végén. Vagyis ők rajzoltak,és nekem kellett kiszíneznem, ők mondták hogy milyen színnel. Úgyhogy megtaníthattam nekik a színeket angolul. :)

Remélem most már hamarosan belejövök a tevékenységbe úgy igazán! Bár ehhez attól tartok elengedhetetlen lesz megtanulnom hollandul legalább egy kicsit!

Goede nacht! :)