2014. november 14., péntek

Én a blogger

Sziasztok!

Ma viszont tényleg én vagyok a soros a blogolásban, úgyhogy itt van egy újabb kis szösszenet az ittlétünkről. Reggel 7:15-re mentünk dolgozni Zsófival, a többiek megint később indultak el a munkahelyükre. Elég hidegre fordult az idő az elmúlt pár napban, mikor reggel elmegyünk is dermesztő hideg van, de amikor jövünk délután hazafele akkor még rosszabb, szóval mindenki szedi a lábát a kollégiumig, ám néha meglepetés ér minket, ugyanis a főbejáratot időnként bezárják, és kinn szobrozunk amíg nem jön valaki, aki be tud minket juttatni, vagy ha éppen egyikünk itthon van akkor be tudja engedni a másikat ha ír neki. Ma is így jártunk Zsófival, 3 srác jött még be rajtunk kívül abban az időpontban a koliba, úgyhogy ők kerestek bejáratot nekünk.
A Florastate-ban hamar elrepült az idő, és csináltam pár új képet, ma is megismerkedtem egy két új beteggel, akiknél eddig még nem voltam. Természetesen előre megkérdezik őket az ott dolgozó ápolók, hogy bemehetek-e velük, mert nem mindenki szereti magát megmutatni, de többnyire mindegyik beteg hozzájárul a tudásom bővüléséhez! :)
Kértem engedélyt arra, hogy csinálhassak pár képet a Florastatén belül.

Először lássuk az épületet belülről.



Az ajtók mindenhol önműködőek, hogy a fennjáró betegek számára könnyű legyen közlekedni a kerekesszékkel. Eleinte elég idegesítő volt, hogy nyúltam az ajtó felé, és már nyitva volt, de most már megszoktam, viszont attól tartok, hogy hozzászokom ehhez a luxushoz, és neki fogok menni az ajtóknak, amik nem nyílnak ki előttem!


Az itt élő betegek fizioterápián vesznek részt különböző időpontokban, erről a szobáról is készítettem egy fényképet. Vannak benne különböző gépek, eszközök és egy hatalmas tükör. 


A fizioterápiás termen kívül van egy közösségi termük is, ahol különböző foglalkozásokon vesznek részt a betegek, vagy csak össze gyűlnek zenét hallgatnak és karaoke-znak, ilyen foglalkozáson még nem voltam, csak a zenét hallottam tegnap délután. Azt is mondták, hogy van egy nagy jól felszerelt konyhájuk, ahol időnként közös főzőcskézést is szoktak tartani. Jövőhéten szerdán a konyháról is tudok majd képet feltenni mert aznap ünnepeljük a Florastateban a Sinterklaast (aki esetleg az előző bejegyzésemben nem olvasta, vagy elfelejtette: a Mikulás ünneplése Hollandiában november 15.-e ) és Zsófival lecsót fogunk főzni az ápolóknak, ők pedig kihúzták egymás nevét, és megajándékozzák egymást. :) 


A tegnapi és a mai napomon is egy Friese Poort-ban tanuló diáklánnyal töltöttem, mellé voltam beosztva, reggel egy teával indítottunk, megkaptuk a betegeinket és elindultunk a dolgunkra. Az első utunk egy házaspárhoz vezetett akik mindketten MS-esek (Sclerosis Multiplexesek). A bácsi ágyfürdőt kapott, majd a betegemelővel beleültettük a kerekesszékébe. A feleségét pedig teljes fürdőt és hajmosást kapott, őt is az emelővel helyeztük a fürdető ágyra.





Ezek az ágyak nagyon praktikusak, az alsó képen a sárga ágyon látható egy fehér cső ami lefolyóként funkcionál, a wc-be helyezik fürdetéskor, így a víz nem áll meg az ágyban. Lehet változtatni az ágyak magasságát is, szóval alacsony és magas ápolók számára is kényelmesen használható.
Mosdás után reggeli következett, volt akit etetnem kellett, ilyenkor kellemesen elbeszélgetek a betegekkel. :)
Mindenkinek kielégítettük a szükségleteit, megkapták a gyógyszereiket, aztán mi is elmentünk a 10 órai szünetre kávézni. Ezután újabb köröket futottunk le betegről betegre, és már le is telt a munkaidőnk. 

Mára csak ennyire futotta, most pedig átadom magamat a péntek estének! A többiekkel azt tervezzük, hogy elmegyünk egy itteni szórakozóhelyre, úgyhogy kívánok mindenkinek jó bulizást avagy pihenést és persze jó hétvégét!  :)

Hoi!