2014. november 12., szerda

Második nap a bölcsiben

Hello Mindenki!

Először is hadd meséljem el, hogy milyen ez a holland rendszer, mert lehet, hogy más tisztában van vele, de nekem nagy újdonság volt. Itt a gyerekek 4 éves korban kezdenek el iskolába járni. Tehát reggel fél 9től fél 12ig a 4 éven aluli gyerekekre vigyáznak. Csak 3 órán keresztül. Utána délután 2től 6ig van a nagyoknak ún. "afterschool", ami magyarban a napközinek lehetne megfeleltető. Szóval napi 2x járok a bölcsihez, reggel és délután.
Na és akkor a mai napom:
Reggel fél 9re értem a bölcsibe, ahol már Sanne várt rám. A gyerekek körülbelül egyidőben érkeztek, ma heten voltak. Kicsit játszottak, utána körbeültek a szobában, mondókáztak, énekeltek, aztán kimentek játszani az udvarra. Ezt a részt nagyon élvezik a gyerekek, mert rohangálhatnak, biciklizhetnek, homokozhatnak, és ilyenkor az 1. osztályosok is kint vannak, szóval együtt játszhatnak a nagyokkal. Negyed 11 után bementünk, mindenki leült az asztalhoz a saját kis hátizsákjával, elővették az otthon csomagolt gyümölcsöt és innivalót, majd jóízűen elfogyasztották. Ketten a csoportból gumicukrot is hoztak, nagyon aranyosak voltak, mindenkinek adtak belőle. :) Evés után megint énekeltek, mondókáztak, majd haza indulásig, fél 12ig játszottak.





Ezután én is haza jöttem, megebédeltem, beszéltem a még itthon lévő Hajnival, Renivel, és a már végzett Ricsivel, közben pedig a kedves otthon maradt osztálytársaim jóvoltából tudtam haladni az iskolai anyaggal is, hogy ne maradjak le túlzottan.
2 órára visszamentem, akkor már Thea várt rám. Ma a tegnapihoz képest kevés gyerek volt, 9 helyett csak 4, közülük is a kisfiúért már nagyon korán jöttek. A lányokkal rajzoltam, papírból csináltunk lufi fejű babát, cica hotelt. :) Utána még fakockákból építettünk tornyot, legóztunk. A nap végén megint asztalhoz ültek és krékert ettek, amit én csinálhattam meg nekik!:) Nem sokkal ezután jöttek mindenkiért, szóval én is hazajöhettem (újra)!






Habár kicsit furcsa még számomra a rendszer meg a szokások, és néha zavaró, hogy nem értem a gyerekeket, mégis nagyon élvezem a helyzetet, a kicsik is nagyon aranyosak, és a gondozónők is rengeteget segítenek! :)